Frogne udruller AI-drevet taxibooking på otte sprog

Frogne lancerer nu sin AI-drevne stemmerobot, VIBE (Voice Interface Booking Engine) på otte (8) nationale sprog på alle sine markeder (dansk, engelsk, tysk, norsk, svensk, finsk, islandsk, serbisk/montenegrinsk).
 
"Som en forretningsprioritet ser vi på, hvordan AI-assisteret stemmegenkendelse bedst kan bruges til at skabe bedre løsninger for vores kunder. Vi har valgt Nexcoms AI-løsning, som har bevist sin værdi og effektivitet på det danske marked. Vi vil nu tilbyde den til vores kunder på alle vores markeder." Det siger Frognes administrerende direktør Kaare Frogne.
 
Gennem Nexcom-partnerskabet vil Frogne-kunder få adgang til den nyeste booking teknologi, som fungerer optimalt uanset bemanding og spidsbelastning. En voicebot kan ekspedere et langt større antal bookinger, da flere kunder kan betjenes på samme tid, den interagerer med de indgående opkald og forstår, fortolker og analyserer kundens stemme og reagerer på dem via stemme ved hjælp af naturligt sprog og maskinlæring.
Denne AI-drevne transformation af hele taxabookingsprocessen vil både forbedre kundeoplevelsen, øge call-center-produktiviteten og skabe langsigtede omkostningsbesparelser, da taxa-call-centre kan behandle flere bookinger, mens de er i stand til at svare 24/7.
 
"At kunne tilbyde fuldt operationelle nationale sprogrobotter til taxireservationer betyder, at de fulde fordele ved AI-drevet booking er reelle og klar til at implementeres i eksisterende systemarkitektur for hele vores kundebase. Derved er det muligt for fremadskuende mobilitetsoperatører at høste AI- og maskinlæringsgevinster øjeblikkeligt," siger Frognes administrerende direktør Kaare Frogne.